- Przygotuj wniosek/ pismo / podanie w formie pliku najlepiej z rozszerzeniem pdf.
- Podpisz dokument elektronicznie wykorzystując Podpis zaufany (funkcjonalność dostępna na stronie https://obywatel.gov.pl/ lub podpisz dokument podpisem elektronicznym kwalifikowanym (przy pomocy oprogramowania dostarczonego przez dostawcę podpisu)
- Wyślij podpisany dokument logując się do portalu ePUAP, następnie wybierz z katalogu spraw z ePUAP „Pismo ogólne do podmiotu publicznego". Do tworzonej korespondencji dodaj podpisany dokument jako załącznik.
- Tak przygotowany dokument wraz z podpisanym załącznikiem wyślij na adres do doręczeń elektronicznych /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP.
- Odpowiedź otrzymasz drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAP na Twoją skrzynkę na portalu GOV.pl chyba że zrezygnujesz z elektronicznego doręczenia korespondencji i wskażesz inny adres do doręczeń.