Wydawca treści

Jak złożyć wniosek/ pismo/ podanie do Urzędu drogą elektroniczną przez ePUAP?

  1. Przygotuj wniosek/ pismo / podanie w formie pliku najlepiej z rozszerzeniem pdf.
  2. Podpisz dokument elektronicznie wykorzystując Podpis zaufany (funkcjonalność dostępna na stronie https://obywatel.gov.pl/ lub podpisz dokument podpisem elektronicznym kwalifikowanym (przy pomocy oprogramowania dostarczonego przez dostawcę podpisu)
  3. Wyślij podpisany dokument logując się do portalu ePUAP, następnie wybierz z katalogu spraw z ePUAP „Pismo ogólne do podmiotu publicznego".  Do tworzonej korespondencji dodaj podpisany dokument jako załącznik.
  4. Tak przygotowany dokument wraz z podpisanym załącznikiem wyślij na adres do doręczeń elektronicznych /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP.
  5. Odpowiedź otrzymasz drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAP na Twoją skrzynkę na portalu GOV.pl chyba że zrezygnujesz z elektronicznego doręczenia korespondencji i wskażesz inny adres do doręczeń.

Informacje o publikacji dokumentu