Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-01-13
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-26
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Łuba, kios@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 41 265 42 08. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Skargę na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania możesz złożyć do Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. Z lewej strony budynku, znajduje się rampa wjazdowa dla osób niepełnosprawnych ruchowo, umożliwiającej wjazd na parter Urzędu. Z prawej strony budynku, znajduję się parking z wyznaczonym miejscem dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Dostępność pomocy w załatwianiu spraw oraz dostępność pomieszczeń.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona za pośrednictwem tablic informacyjnych oraz stałej obsługi przez pracownika Punktu Podawczego pokój nr 6. Stanowisko informacyjne znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego do budynku.
Sekretariat Dyrektora znajduje się na drugiej kondygnacji pokój nr 40.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: hala rejestracyjna oraz większość pomieszczeń biurowych. W budynku nie ma windy ani podjazdów dla wózków/łazików, przy schodach zamontowane są poręcze. Krawędzie schodów oraz drzwi zewnętrzne są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa.
Aby skorzystać z usług świadczonych na pierwszym piętrze urzędu należy zgłosić ten fakt do pracownika Punktu Podawczego (po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością pracownicy z wyższej kondygnacji schodzą do klienta).
Toaleta dla osób niepełnosprawnych (częściowo dostosowane w drążki podtrzymujące)
W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Z prawej strony budynku, znajduję się parking z wyznaczonym miejscem dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem z przodu (poza terenem nieruchomości) wyznaczono i oznakowano dwa miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W celu swobodnego komunikowania się Zielona Linia realizuje bezpłatną usługę tłumacza migowego (PJM) „Migaj z konsultantem Zielonej Linii" skierowaną do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM), które chcą uzyskać informacje na temat usług urzędów pracy, jak i tłumaczenia rozmowy, która na żywo odbywa się w urzędzie – jeżeli pracownik urzędu potrzebuje tłumacza. Rozmowy mogą być realizowane z wyprzedzeniem 30 min, maksimum 7 dni. Istnieje również możliwość połączenia od razu. Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk „Zarezerwuj rozmowę". Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii. Po wyborze dnia i godziny rozmowy użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie.
W sprawach pilnych, np. gdy w urzędzie pracy pojawi się osoba niesłysząca, która będzie potrzebować tłumacza migowego (konsultanta Zielonej Linii), pracownik urzędu będzie mógł telefonicznie sprawdzić dostępność konsultanta. Jeżeli konsultant Zielonej Linii będzie dostępny, pracownik urzędu będzie mógł od razu – bez wcześniejszej rezerwacji – nawiązać połączenie przez stronę internetową w celu tłumaczenia rozmowy na język migowy.
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
- komputer lub telefon z kamera i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dowolna przeglądarka internetowa.
Deklaracja do odczytu maszynowego
Raport o stanie zapewnienia dostępności - 2021 r.
Raport o stanie zapewnienia dostępności - 2021 r. - wersja dostępna