Szanowni Państwo,
Informujemy, iż do dnia 27 kwietnia br. w ramach prowadzonego naboru o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzb) do Urzędu wpłynęło 167 wniosków.
Większość z nich będzie wymagała poprawy, bądź uzupełnienia z Państwa strony, co wydłuży proces wypłaty dofinansowania.
W celu uniknięcia uchybień we wnioskach składanych przy kolejnych naborach, przedstawiamy wykaz najczęściej pojawiających się błędów:
Informujemy, iż do dnia 27 kwietnia br. w ramach prowadzonego naboru o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzb) do Urzędu wpłynęło 167 wniosków.
Większość z nich będzie wymagała poprawy, bądź uzupełnienia z Państwa strony, co wydłuży proces wypłaty dofinansowania.
W celu uniknięcia uchybień we wnioskach składanych przy kolejnych naborach, przedstawiamy wykaz najczęściej pojawiających się błędów:
- W załączniku nr 2 do umowy (oświadczenie) wnioskodawca nie wskazuje okresu dofinansowania lub wskazany jest błędny okres albo nieuzupełniony.
- Różnica we wskazanym spadku obrotów pomiędzy wnioskiem a wypełnionym kalkulatorem.
- Rozbieżność pomiędzy kwotą dofinansowania wskazaną we wniosku a kwotą wskazaną w kalkulatorze.
- Rozbieżność pomiędzy oświadczeniem we wniosku o zamiarze skorzystania ze zwolnienia ze składek ZUS, a zaznaczeniem w kalkulatorze o korzystaniu z tego zwolnienia.
- Błędnie zaznaczone odpowiedzi co do wieku pracowników powyżej lub poniżej 30 roku życia, wskazanych w kalkulatorze.
- Brak wszystkich wymaganych załączników.
Pracodawcy, którzy złożyli błędne, bądź niekompletne wnioski będą w najbliższych dniach zapraszani do Urzędu w celu ich poprawy / uzupełnienia.