Od dnia 05 października 2021 r. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych[1], nastąpiły zmiany w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego[2], które mają wpływ na prawidłowość prowadzonej korespondencji elektronicznej. Zmiany te są istotne, ponieważ będą kwalifikować przyjęcie korespondencji jako skutecznie doręczonej, wywierającej skutek zamierzony przez adresata.
Pisma, które są wnoszone w formie innej niż papierowa muszą być przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj: /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP za pośrednictwem platformy ePUAP.
Ponadto pisma można składać przez portal praca.gov.pl podpisując
je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniesienie podania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), które nie spełnia wymogów określonych w ustawie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
Pisma, które są wnoszone w formie innej niż papierowa muszą być przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj: /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP za pośrednictwem platformy ePUAP.
Ponadto pisma można składać przez portal praca.gov.pl podpisując
je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniesienie podania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), które nie spełnia wymogów określonych w ustawie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
[1] Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320)
[2] Art. 63 §1 i 2 Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.