Od dnia 05 października 2021 r. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych[1], nastąpiły zmiany w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego[2], które mają wpływ na prawidłowość prowadzonej korespondencji elektronicznej. Zmiany te są istotne, ponieważ będą kwalifikować przyjęcie korespondencji jako skutecznie doręczonej, wywierającej skutek zamierzony przez adresata.
Pisma, które są wnoszone w formie innej niż papierowa muszą być przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj: /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP za pośrednictwem platformy ePUAP.
Jak złożyć wniosek/ pismo/ podanie do Urzędu drogą elektroniczną przez ePUAP?
Ponadto pisma można składać przez portal praca.gov.pl podpisując
je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniesienie podania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), które nie spełnia wymogów określonych w ustawie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
Pisma, które są wnoszone w formie innej niż papierowa muszą być przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj: /PUPOSTROWIEC/SkrytkaESP za pośrednictwem platformy ePUAP.
Jak złożyć wniosek/ pismo/ podanie do Urzędu drogą elektroniczną przez ePUAP?
Ponadto pisma można składać przez portal praca.gov.pl podpisując
je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniesienie podania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), które nie spełnia wymogów określonych w ustawie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
[1] Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320)
[2] Art. 63 §1 i 2 Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.